Het is lente, een seizoen dat symbool staat voor een nieuw begin. Nieuw bij KLM is dat wij de Pride Ambassador Award hebben gewonnen. Non-profit-organisatie Workplace Pride heeft KLM daarmee erkend als leider op het gebied van LGBTIQ+, diversiteit en inclusie. Ook mochten we wederom de APEX World Class Award in ontvangst nemen voor onze service, klanterkenning, veiligheid en duurzaamheid, en dat is iets waar we – net zoals met de Pride Ambassador Award – heel erg trots op zijn!
Bij KLM stellen we elke dag een totale klantervaring centraal. Daarom hebben wij vorige maand onze nieuwe tv-campagne gelanceerd rondom KLM Holidays. Uw vlucht, verblijf en vervoer … Met KLM Holidays stelt u het hele pakket voor de perfecte vakantie samen. Meer informatie vindt u op klmholidays.nl.
Niet nieuw, maar ongoing, is dat we bij KLM vastberaden zijn om een leidende rol te nemen in de transitie naar een duurzame toekomst. Zo hebben wij in januari het percentage duurzame vliegtuigbrandstof – Sustainable Aviation Fuel (SAF) – voor vluchten die vertrekken vanaf Amsterdam verhoogd naar 1 procent, een verdubbeling van de 0,5 procent waar we in 2022 mee begonnen.
Ik begrijp dat 1 procent misschien weinig lijkt, maar het is wel een belangrijke stap in de goede richting. Ons doel is om in 2030 10 procent toe te voegen aan ons brandstofsysteem voor KLM-vluchten die vertrekken vanaf Schiphol. Helaas is SAF nog niet in grote hoeveelheden beschikbaar, waardoor het drie tot vier keer duurder is dan kerosine. Doordat we meer SAF zijn gaan toevoegen, zijn onze ticketprijzen ook aangepast. Wist u dat u extra SAF kunt kopen, wanneer u een vlucht boekt bij KLM?
Ook nieuw is dat we de Franse stad Rennes hebben toegevoegd aan ons Europese netwerk. Rennes is de hoofdstad van de regio Bretagne en staat vooral bekend om zijn historische centrum. Maar ook voor een actieve vakantie bent u in en rondom Rennes op het juiste adres. In deze editie van Flying Dutchman nemen we u mee naar het oerwoud van Mexico waar we spectaculaire Mayaruïnes beklimmen en bezoeken we de tech-stad van India, Bangalore. Ook gaan we eilandhoppen in prachtig Kroatië waar we onder meer de eilanden Hvar en Korčula bezoeken.
Veel leesplezier!
Bas Gerressen
Directeur KLM Nederland
Uitgave KLM Nederland Concept & realisatie Hearst Create Digital design & realisatie DutchGiraffe | Digital Creatives & WPMagazines Contentmanager KLM Jasmina Mahovac Content Director Alexandra de Jong Art Director Karon Lastdrager Content Lead Charlotte Latten Beeldredacteur Monique Kolmeijer Layout Designer Anna Ciepiela Content Creator Anouk Bowman Sr. Client Partner Erik-Jan Sanders Contributors Priscilla Borgers, Iris van den Broek, Guido Derksen, Evelyn van Driel, Emma van Egmond, Olaf Engels, Ester Gebuis, Denis Koval, Annemarie Maarhuis, Joy Storimans, Jurriaan Teulings, Marieke Verhoeven, Joanne Wienen, Alamy, AWL Images, Dreamstime, Getty Images, Shutterstock, Stocksy.